Tisztelt Olvasók!

Ezúton értesítünk mindenkit, hogy elindult az ÚjBekezdés kulturális portál. Ezzel az Uploaded Magazin aktivitása megszűnik, azonban a rajta lévő tartalmak megőrzése érdekében archívumként megmarad, amely az új felületen is elérhető lesz.

Ugyanazon elvek mentén, jobb technikai feltételekkel, és hatalmas lendülettel folytatjuk.

Köszönjük az eddigi szerkesztők munkáját, különösen Tóth Juditét, valamint köszönjük nektek is!

Találkozzunk az új oldalon!


Üdvözlettel:

A szerkesztőség


2015. október 15., csütörtök

Denevér a Budapesti Operettszínházban

„Átverés, becsapás, megjátszás, nagyon ismerős fogalmak. De ilyen a karaktergyilkosság, a bosszúállás, a múltbéli dolgok fel-fel emlegetése is! A Budapesti Operettszínházban, a Denevér elején Frosch - Latabár Kálmán egykori legendás szerepe - össze-vissza tántorog, hogy Sigmund Freuddal és Johann Straussal összeölelkezve mindezt megidézze. Ez a darab egy nagyszerű zenével, kiváló színészekkel előadott olyan operett, amelyben sokan magukra vagy, ha ez kellemetlen, akkor másokra ismerhetnek” - mondja széles mosollyal az arcán Kerényi Miklós Gábor Kero, a darab rendezője.

Az új évadba csöppenve nem is lehetett volna gazdagabb színházi élmény, mint a Denevér főpróbája. Október 1-jén az Operettszínházban egy önfeledt estét lehetett eltölteni. 

Már maga a cím is kérdésekkel teli. Kit vagy mit szimbolizál? A denevér a világ kultúráiban más-más jelképpel rendelkezik. Titokzatossága abban is rejlik, hogy éjszaka bukkannak fel.

A doktor (címszereplő) az évek elteltével visszavág barátjának (Eisenstein a leckét nem fogja elfelejteni), s e köré épült az előadás. Mulatságos elemekkel fűszerezett, pazar táncjelenetek, amit Oszvald Marika humoros játéka magasra emelt. Külön említésre méltó a fegyőrt megformáló Ottlik Ádám színészi játéka valamint , Peller Károly megszokott profizmusa. Egy este leforgása alatt fény derült árulásra, bosszúra, titokra. Nagyon kifejezőek a díszletek, főképp a több funkciót is ellátó óriás pezsgő, ami ajtónak (az első felvonásban) és hajónak (fináléban) teljes mértékben megfelelt. 

A komikum alapja, hogy Eisenstein a börtönbe vonulása előtt szórakozni megy, ahol hevesen udvarol az álarcban megjelent feleségének. Rosalindának azonban más is felkeltette érdeklődését. Ő nem más, mint a tehetséges tenor énekes Alfréd, akiről a férjnek fogalma sem volt. Mindenki másnak adja ki magát. A szobalány primadonnának, a herceg bárónőnek, a börtönőr előkelő úriembernek, a férj ügyvédnek. Mindenki lelepleződik vagy leleplezi önmagát. Csavaros fordulatok, fülbemászó dallamok, mulatságos koreográfiák tették maradandó élménnyé az estét. A majdnem telt ház tapsvihara igazolta az előadás sikerességét. 

A darab színvonalát az is alátámasztja, hogy 8 hazai előadás után, Tel-Avivba utaznak a színészek, ahol több mint tíz alkalommal az Operaház nézői is megcsodálhatják a darabot.

Bizonyosan ott is helyt állnak.
Kéz és lábtörést!


Írta: Délceg Emese
Fotó: operett.hu
banner
Previous Post
Next Post

0 megjegyzés:

Partnereink

Partnereink